Snabbare betalt som energibolag

Kivras betaltjänst löser en av de stora utmaningarna som energibolag. Vi hjälper dig att få betalt snabbare. Samtidigt som du får nöjdare kunder.

Foto: Christian Reimer
Peka på laptop

Få betalt snabbare med oss

En månad senare eller nu direkt? Våra lösningar gör det enklare att betala, vilket leder till att en stor del av våra användare betalar fakturan direkt.

Bättre för alla inblandade. Svårare än så är det inte!

Bättre likviditet

Kunder betalar snabbare i Kivra – i snitt nästan 50%. Vilket betyder att vi löser en av de stora utmaningarna i branschen.

Färre missade betalningar

Vi gör det svårt att missa en betalning. Dina kunder får notiser via sms eller mejl, beroende på vad som passar dem bäst.

Kommunicera direkt

Passa på att kommunicera om sånt som är extra viktigt för er som bolag. Nya tjänster, kampanjer & formulär och mycket annat.

Inom E.ON vill vi underlätta för våra kunder genom att erbjuda smidiga digitala lösningar. Vi har sedan många år distribuerat fakturor via Kivra och när medvetenheten nu ökat så har vi tagit nästa steg genom att också distribuera fakturapåminnelser via Kivra

Mikael Bladh, Head of Back Office på E.ON

Kampanjer & Marknadsföring

campaignsgrey

Som företag får ni tillgång till Kivras kampanjverktyg, Campaigns. I Campaigns kan du skapa egna kommunikationsytor. Ta vara på möjligheten att kommunicera direkt med kunderna. Fakturan är ett av få tillfällen där du kan nå ut till alla kunder med varumärkesbyggande, säljande eller informerande budskap.

I Campaigns kan du bland annat:

  • Tidsbestämma kampanjer
  • Följa statistik
  • Segmentera på personnummer
  • Leda kunder vidare till Mina Sidor

Sender portal – ert hem i Kivra

sender home buttonsgrey

Via Sender Portal får företaget tillgång till alla verktyg, inklusive Campaigns. Här kan du också skräddarsy företagets närvaro i Kivra. Lägg exempelvis till företagets logotyp. Addera även kontaktvägar för dina kunder genom att exempelvis leda dem vidare till support, hemsida, Mina Sidor eller sociala medier.

Avsändarportal - GodEl case

Så gjorde GodEl

GodEl har uppdaterat sin profilsida i Kivra med bland annat kontaktvägar. Det har bidragit till minskade supportärenden, stärkt relation till kunderna och ökad trafik i relevanta kanaler.

"Avsändarsidan är ett bra sätt för oss att komma närmare våra kunder i Kivra. Med några enkla inställningar i portalen ser vi en ökad trafik till inloggat läge samtidigt som vi löpande kan peka kunderna till rätt platser för självhjälp eller direktkontakt med oss."

Adam Lodin, Online manager på GodEl.